Notariusz Nieporęt

Notariusz: Nieporęt

Notariusz to osoba zaufania publicznego, której rolą jest zapewnienie, by czynności prawne dokonywane przez obywateli były zgodne z obowiązującymi przepisami oraz wolne od ryzyka prawnego. Został powołany do sporządzania aktów notarialnych oraz do dokonywania innych czynności, którym strony – z własnej woli lub z mocy prawa – pragną nadać charakter urzędowy. Działając na podstawie przepisów, notariusz jest zobowiązany do zachowania pełnej bezstronności wobec wszystkich stron czynności notarialnej, czyli nie reprezentuje interesów żadnej ze stron, lecz stoi na straży zgodności podejmowanych działań z prawem, a także dba o to, by każda osoba w pełni rozumiała znaczenie i skutki prawne podpisywanego dokumentu. W tym celu notariusz wyjaśnia, doradza, a jeśli trzeba – proponuje inne, bardziej bezpieczne lub korzystniejsze rozwiązanie prawne.

Czynności dokonane przez notariusza mają wyjątkowy charakter: dokument sporządzony w formie aktu notarialnego stanowi pełnoprawny dowód na okoliczności, które zostały w nim opisane. Jest to forma najwyższego stopnia pewności dokumentu w polskim systemie prawnym. Taki akt może stanowić podstawę wpisu do księgi wieczystej, rejestrów sądowych lub stanowić podstawę egzekucji (np. w przypadku poddania się egzekucji przez dłużnika w treści aktu). Z tego powodu udział notariusza w wielu sprawach życiowych – sprzedaż nieruchomości, podział majątku, sporządzenie testamentu czy założenie spółki – nie tylko wynika z obowiązku prawnego, ale także jest wyrazem przezorności i dbałości o własne bezpieczeństwo prawne. Wybierając pomoc notariusza, eliminują Państwo ryzyko błędów, nieścisłości i sporów, które mogą wynikać z niewłaściwie przygotowanych dokumentów cywilnoprawnych.

Jakie usługi proponuje Kancelaria Notarialna dla przedsiębiorców i osób prywatnych z Nieporętu?

Zakres czynności notarialnych jest bardzo szeroki. Do najczęściej wykonywanych usług należą:

  • sporządzanie aktów notarialnych – m.in. przy sprzedaży nieruchomości, darowiźnie, umowie majątkowej małżeńskiej, czy założeniu spółki,
  • poświadczanie podpisów i dokumentów – gwarantując ich autentyczność,
  • sporządzanie testamentów i protokołów dziedziczenia – zapewniając pełne bezpieczeństwo ostatniej woli spadkodawcy,
  • sporządzanie protokołów zgromadzeń – np. wspólnot mieszkaniowych czy spółek,
  • przechowywanie dokumentów, pieniędzy i papierów wartościowych – w celu ich ochrony i właściwego rozporządzenia.

Czynności notarialne są wykonywane z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa, przy zapewnieniu właściwej staranności i ochrony interesów wszystkich uczestników.. Obsługujemy głównie całą gminę Radzymin, jak również gminy sąsiednie (Klembów, Wołomin, Kobyłka, Nieporęt, a nawet Warszawę).